12 dec. 2011

Gör din egen girlang...

Jag har gjort en girlang av garn och washitejp.
Garnbollarna är superenkla att göra.
Klipp ut i tunn kartong två cirklar i samma storlek och gör ett lagom stort hål i varje.
Ta en stoppnål eller liknande och trä på garn och snurra garn runt kartongen tills hela cirkeln är täckt.
Klipp upp garnet kring kanten, spara de båda kartongbitarna.
Trä en tråd mellan kartongbitarna och knyt ordentligt.
Nu kan man riva bort kartongen.
Voilá - en garnboll!

Jag satte washitejp dunnelt kring ett garnsnöre och klippte tejpen som vimplar längst ut.
Med jämna mellanrum fäste jag garnbollarna.
När jag var klar fäste jag jag allt på väggen med nålar. Se hur det blev i förra inlägget.


1 kommentarer:

CreandoPhoto sa...

Jättefint! Kramar Kicki

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...