1 feb. 2012

Stickning, virkad lykta och solnedgång


Idag har varit en kreativ sjukdag.
Tur att det inte är så krävande att sitta och handarbeta.

Jag har flera projekt på gång.
Jag har precis avslutat en halsduk i petrolblått (färgnamn Zambezi), jag har varvat mosstickning med slätstickning. Blev ganska snyggt om jag får säga det själv. Garnet heter Manos Wool Clasica och är ett handspunnet och handfärgat ullgarn, tillverkat av ett kvinnokooperativ i Uruguay. 100% ull (blandning av Corriedale och Merino). Inköpt via Torgstenen. Håller på med en mosstickad mössa också.
Det andra projektet jag håller på med är också en halsduk, och om det går bra kanske det blir en mössa och pulsvärmare också. Garnet heter Samo Palett (blå mix) från Marks & Kattens och är ett jättemjukt ullgarn. Inköpt via Syosticka.se.


Jag blev så inspirerad av flera som gör virkade ljuslyktor, så jag provade själv.
Eftersom det är säkert tjugo år sedan jag virkade sist, och jag har himla svårt att följa mönster, hittade jag på lite själv utifrån några grundmaskor.
Det tog lite tid i början, men sen, vips, hade jag gjort min första lykta!
Och fler lär det bli!


För er som är mer disciplinerade finns det lite olika mönster på lyktor här:

 Jag älskar att bo här uppe på toppen, utsikten är så underbar vissa dagar, speciellt när solen går ner och det är så här vackert och fantastiska färger!


Solnedgång över Änggårdsbergen.

Ha en skön onsdagkväll!




0 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...