16 aug. 2012

Loppisfynd


Här är några av mina fina fynd denna sommar.
De vita vaserna i bavariaporslin började jag samla på av en slump. Jag hittade en på Emmaus här i Göteborg för nästan ett år sedan, jag tyckte den var fin och den var billig. Sen har jag bara snubblat över liknande vaser och tänkt att, de där, de skulle nog passa ihop med den första vasen.
Och nu har jag en hel samling. Och fler blir det kanske...

Bavaria porslinsvaser


Opalin är också något jag börjat samla på. Jag har märkt på Tradera t ex att det är ganska poppis, men har man tur kan man hitta billigt opalin på loppisar, gärna lite mindre sådana.

Opalin


Det är roligt när man kommer hem och packar upp sina fynd och inser att man lyckats matcha utan att riktigt tänka på det. Den här samlingen blev jag extra nöjd med eftersom jag först inte riktigt fattade vad jag skulle ha de gamla apoteksflaskorna till. Men så hittade jag lite andra blandade fynd i helt rätt färgskala som passade så bra med dom.

Gammal téburk, Rörstrandsvas, apoteksflaskor och en glasask i fasettglas blev en lyckad blandning!


Fridens liljor!



0 kommentarer:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...