25 aug. 2012

Retroprylar i Trollhättan


Till min glädje upptäckte jag att det finns en fantastisk loppis/antikbutik i Trollhättan som heter Retroprylar.
Butiken drivs av trevliga Agnieszka & Andreas Ljunggren och de har verkligen öga för fina saker och prylar.
Det är alltid trevligt att komma in i en butik där sakerna presenteras i trevligt sammansatta displayer och kunskapen om vad man säljer inte gör att man sätter överpriser.
Jag kan ju meddela att en hel del i butiken fick följa med mig hem och jag kommer definitivt titta in i butiken varje gång jag besöker Trollhättan hädanefter!


Här är några bilder från butiken:

Retroprylar Trollhättan
Några av alla de fina saker som finns på Retroprylar i Trollhättan


Här är några av de saker jag fick med mig hem från Retroprylar.
De två glasvaserna köpte jag där och fick lära mig att de är från Fåglavik Glasbruk. De är i härlig retrostil och passar fint ihop med bonbonieren jag köpte på Nytt Igen i Majorna Göteborg och det fina reseuret jag försälskade mig i på Antikladan.
Brickan köpte jag också på Retroprylar.

Fåglavik Glasbruk
Härlig retro från Fåglavik och Retroprylar!




1 kommentarer:

form55 sa...

Bonbonjären är också från Fåglaviks glasbruk, men det visste du kanske. Man ser dem oftast utan locket så du har haft tur att hitta en med lock.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...